вторник, 24 април 2012 г.

48 ДНИ СЛЕД ПРОТЕСТА ВОДАЧ НА СТАЧКА ОТКРИВА УВОЛНЕНИЕ


* Синдикалният лидер на “Подкрепа” при “Горубсо-Мадан” Максим Банков бил освободен, ден след като станал председател в минното дружество

 * Не зачели нито думата на социалния министър Тотю Младенов, че е незаконно, нито думата на подкрепаджия №1 Константин Тренчев

 
 48 дни след стачката на миньорите в “Горубсо” водачът им Максим Банков се оказа освободен от фирмата, в която работи, напук на всички трудови правила. В действителност заповедта за освобождаването му е трябвало да му бъде връчена още на 6 март, само ден, след като на 5 март, “Подкрепа” му издава УДОСТОВЕРЕНИЕ, че секцията на КТ към рудодобивното дружество е легитимна и редовно регистрирана към Синдикална миньорска Федерация. Тя се представлява от Максим Банков за период от 6 месеца, пише още в удостоверението, под което стоят подписите на Владимир Топалов и Златка Антонова.
За неприятната изненада Банков научил от колеги, които му подмятали, че вече не е на работа, както той сам разказва. Заповедта ми е пусната на 5 март, но аз не съм я видял, на 6 март пристига министър Тотю Младенов и аз му представям моето пълномощно, че съм председател на синдиката “Подкрепа” от 5 март. Узнал за освобождаването ми, министърът казва на изпълнителния директор инж. Кичуков да спре заповедта за уволнение като незаконосъобразна. Той му казва “да”, но не прави нищо, с което лъже министъра. А и председателя на КТ “Подкрепа” Kонстантин Тренчев, който при идването си в Мадан също е говорил с него за тази незаконосъобразност. След дни изпраща заповедта ми с препоръчано писмо там, където съм регистриран по лична карта. Писмото отива до адреса, но аз не живея там и се връща. Г-н Кичуков много добре знае, че аз не съм на този адрес, а живея в общежитието на “Горубсо-Мадан” в стая, дадена ми от него. Вижда ме всеки ден на микрофона по време на митинга, но не изпраща служителя да ми връчи писмото, а го изпраща по пощата, на адрес, на който няма как да го получа, коментира още Банков, възмутен от елементарния начин, по който го е елиминирал назначеният от предишния собственик Валентин Захариев директор.
И едва когато си получих дрехите и отивам на първия работен ден - вторник, след Великден, да започна работа, разбирам, че това не може да стане, защото съм уволнен. Взех си от администрацията плика, от който се вижда, че аз не съм разписал никаква заповед за освобождаването ми.
Въпреки, че е обещавал на министрите да спре заповедта, инж. Кичуков не го прави явно с презумцията, че г-н Захариев ще си остане собственик. А по някакъв начин е трябвало да бъда отстранен, сочи още Банков. Във вторник, като видях заповедта си, потърсих инж. Кичуков, който си издаваше кабинета, за да ми отговори защо го е направил. А той ми казва, че така пожелал. Заповедта за освобождаването ми като подземен миньор, е елементарна - още съм в изпитателния срок, подписан в полза на работодателя. Но те не са видели дали мога или не мога да буря, да гърмя бомби, т.е. пряката ми работа, за да ме освободят, протестира още Банков. И вижда причината в освобождаването си в това, че е повел стачката, за което не веднъж е кастрен пред медиите и от инж. Кичуков, и от самия Захариев.
Сега подадох нова молба за работа и тя е резолирана положително. Ще започна да работя с регистрацията на новото дружество. Но по съдебен път ще си търся тези 48 дни подземен стаж и парите, които трябва да получа за този период от време, както това става с моите колеги. Ще си търся и осигуровките, които трябва да получа за това време, категоричен е Банков, който смята, че не може да се посяга на синдикатите от когото и да е било. И да се прави натиск срещу протестиращите, като той е показно за това.
Секретарят на КТ “Подкрепа” Мехмед Бодуров пък е подписал декларация до министрите на труда и социалната политика и на икономиката, до “Подкрепа” и медиите в защита на Банков. В нея се напомня на Тотю Младенов, че изрично се е застъпвал пред директора инж. Кичуков да не бъде неправомерно уволнен синдикалиста. И се чака съдействието на институциите по въпроса.
От “Подкрепа” ще поемат защитата ми пред съда, но от там насетне ще водя частно дело срещу г-н Кичуков за уронването на моя престиж като човек, защото получих херпес от изживения по време на стачката стрес, сочи още Банков.
Лили Блажева

Няма коментари:

Публикуване на коментар