събота, 16 февруари 2013 г.

МИЛКО КАЛАЙДЖИЕВ: БАЛАДИТЕ СА ВЕЧНИ, В ДИСКОТЕКИТЕ ИСКАТ САМО ЯКО!

*С мустака на Републиката разговаряме на главната улица в областния град Смолян, докато семейството му кара ски в Пампорово 

 

* Последния януарски албум  звездата на “Пайнер” е посветил на баба си - столетничка, чиито корени са в Беломорска Тракия



Г-н Калайджиев, какво Ви доведе в Смолян?
 

В амплоато на турист съм този път, със семейството ми почиваме в Пампорово. Съпругата ми и децата карат ски цял ден, а аз се мотая по пистите и цял ден пия кафета.
 

Спомняте ли си първото, а и последно идване в Смолян?
 

Първото ми участие в района бе, когато се родиха децата, след 1999 година. Аз бях чест гост тук, всеки месец пеех по десет дни в една таверна. Просто бях станал временен гражданин на Смолян. А през 2010-та година последно пях в “Армагедон”.
 

В новият Ви албум има песни, които не са типични за поп фолка?
 

Да, новият ми албум излезе на 21-ви януари в памет на баба ми, която щеше да направи 103 години тази година. Но  почина малко преди това - на 102 и 8 месеца. Тя е от бежанците от Беломорска Тракия, семейството й бяга от турците и се заселва в Свиленград.
 

Любимец сте на мало и голямо, какво да очакват Вашите почитатели?
 

Аз съм направил 60 нови песни, от тях 6 са с нови клипове. Вече три са пуснати и всеки месец пускам по една песен, за да бъда актуален в ефир.
 

Сега с интернет е сложно, всеки може да си дръпне оттам каквато иска музика. Купуват ли Ви албумите?
 

Диска ли? Аз нямам такава опция, в смисъл да печеля от продажбите. Това в България не може да стане, на Запад става, но тук не. Там хората печелят от продажби, а ние - от участия. Всъщност албумът ми е реклама, за да имам повече участия, така е с всеки от нашия бранш.
 

Имате ли нова звезда за голямата сцена, вие сте откривател на немалко женски гласове? Част от нежните пайнерки не пропускат да го споменат, когато разказват биографиите си.
 

Отказах се вече. Последната е от преди година и половина - Мария Петрова
Казвам й: “не казвай, че си моя звезда, казвай, че си спечелила кастинг”. А тя: “ ама защо, ти ме закара в “Пайнер”...
 

Как ще коментирате скандала, който избухна, покрай европрпоекта на Митко Пайнера, както му казват? Много силно разтърси културния свят у нас. Позавидяха му изглежда някои театрали. 
 

Инж. Димитров се отказа от парите. Хората не са запознати с условията за субсидиране. Аз също кандидатствам по европроектите за къща за гости, по линия на селския туризъм. Само че тук отпускат 60% от средствата по проекта, а останалите 40% са - от теб. Така че много хора могат да спечелят, но ако нямат пари, с които да си дофинансират проекта, няма как да стане. Митко беше много разочарован цял екип му подготвяше разработката и тя е само за закупуване на техника.
 

На какво се дължи това негативно отношение? Приказката е, че всички слушат фолк, но малцина си признават.
 

На злоба, обърнаха го малко на политически агитации. Защото казаха, че примерно тези пари няма да идат за машини, а ще идат за финансиране на политически кампании, тъй като тази година има парламентарни избори. Но проектът не е сегашен, подаден е от три години за финансиране по европейските програми. И чак сега има възможност да получи пари. Техниката, която е искал да купи за 3 години, вече е остаряла, не е актуална за нас. Всъщност полза няма от всичкото това нещо. Но наистина човешката злоба няма граници.
 

До преди няколко години така наречената чалга беше тръгнала повече към поп звучене, а сега се връща към ориенталското, как си обяснявате това?
 

Може би, ако песента не е кючек, не се върти в дискотеките и не става хит. Това кара изпълнителите да се ориентират в други видове жанрове. Аз правех страхотни балади на времето, те остават в историята...
 

А на какво се дължи привлекателността на вечно 
неумиращият Ви хит “Къде си, батко”?
 

“Къде си батко?” е от 2000 година, другият световен хит е “Хей, малката”, който направихме с Мира. Седем години след това излиза “За да те забравя” - също убийствен хит. За мен първият хит от 2000 година досега - вече сме 2013-та, 13 години, тази песен жъне невероятни успехи. Тя изживя два - три ренесанса. Нямам идея, какъв е този интерес, каква е тази любов към точно тази песен, не мога да си го обясня.   
 

Коя песен се задържа повече в класациите, баладата или 
по- ритмичната? 

Баладата остава, но не я въртят в дискотеките. По мои участия, като ми поискат да изпея балада, аз оставам учуден. Защото когато съм на участия в дискотеки, ми казват: “Милко, без балади, само яко!”. Но за всеки вкус си има песен.
Разговора води:
Орлин КИСЬОВ  
        


Няма коментари:

Публикуване на коментар