вторник, 13 септември 2011 г.

ДЕПУТАТ ОТ ПАСОК ДАДЕ ПОДКРЕПА ЗА АРДА-ПАРАНЕСТИ

* Обречени сме на общ бизнес и обща политика във всички сфери, за да ползваме ресурса на ЕС, заяви кметът на Смолян Дора Янкова

* На 23 септември българи и гърци търсят партньори на форум в Кавала

Танасис Гиконоглу, Дора Янкова и Димчо Михалевски
 
Безприкословна подкрепа на пътя Арда-Паранести, обяви вчера в Смолян депутатът от ПАСОК Танасис Гиконоглу, който 15 години е живял у нас и е завършил в България дори висшето си образование.
Обречени сме да правим общ бизнес, обща политика във всички сфери, да бъдем в приятелски отношения, за да можем да се ползваме от ресурса на ЕС и отделно да имаме възможности в европейското териториално сътрудничество да развиваме добри проекти, които да дават добавена стойност за развитието на двете държави, призова пък кметът на Смолян Дора Янкова, която вчера бе домакин на депутатска делегация. Важно е да започнем да говорим за общи икономически политики от двете страни на общата ни европейска границата, заяви управничката. И напомни, че с гръцки партньори община Смолян е реализирала няколко проекта, в процес са три, а очакваме да бъдат осъществени още 2.
ЕС навлиза в изключително важен график. От октомври месец тази година парламентите трябва да започнат да защитават в Брюксел позициите на своите държави по отношение на следващата финансова рамка 2014-2020 г., напомни пък депутатът от Смолянско Димчо Михалевски. В момента тече много сериозна дискусия дали да бъде въобще увеличаван бюджетът на ЕС и прогнозите въобще не са в позитивен план за нас, защото големите страни донори искат да бъде задържан размерът. Има смяна на приоритети, които не винаги са в правилната посока от наша гледна точка на България и Гърция по отношение на развитие на инфраструктура и работни места, заяви още Михалевски.

Докато колегата му от управляващата партия ПАСОК Танасис Гиконолгу благодари на чист български за домакинството. Фактът, че за 15 години през които съм живял в България съм идвал Смолян - само веднъж. А сега само през тази година съм идвал тук два пъти, означава или че трябваше да стана депутат, за да дойда в Смолян, или тук има много голяма динамика и много перспективи за икономическо развитие между двта района - Смолянският и гръцкият в област Тракия.
Гърция изживява най-голямата криза след Втората световна война. Но сега ЕС ни дава възможност в световната икономика да намерим сили, за да се съюзим и да станем колкото се може по-конкурентно способни. Не става дума само за морски туризъм, ние трябва да предложим и планински туризъм. Или лятото да карат 15 дни при нас и 15 дни през  зимата във вашите ски курорти. Това означава, че ние трябва по най-бързия начин да ускорим строежа на пунктовете, както и тези пътища, които не са направени досега. Ако не го направим при нас няма да дойдат никога туристи от Русия или Европа, защото ще идат в други по-интересни дестинации.
Аз съм политически реформатор и съм на мнение, че сме изостанали много назад и трябва да работим много интензивно. Знае се какво може да се произведе в България и Гърция, заяви още депутатът и предложи партньорство и в този сектор. Следващата седмица- на 23 септември, започва бизнес форум в Кавала между нашите две страни, там ще сложим началото, което трябваше да го направи някой преди нас. Там да се чуят всички мнения и идеи. Народът казва: "политиците, когато не са полезни, да се опитват да не пречат", и ние така ще се опитаме да не пречим, ако не сме полезни, заяви Гиконоглу.
А депутати издадоха, че баща му като депутат е бил моторът на гръцкия парламент за възстановяване и сближаване на българо-гръцките отношения, още в края на 70-те години на миналият век.
От страна на смолянските общински съветници Иван Иванов напомни, че през 1996 г. г-н Пангалос и г-н Пирински при управлението на БСП и ПАСОК са сключили в същата зала до кмета, договорите за ГПП-тата, които трябваше да бъдат готови до 2006 г. Не може пътят в Рудозем вече да се разваля, направен преди две години, а от другата страна да няма нищо. А пътят за Паранести е изключително важен, за да ни превърне в много добра туристическа дестинация, подчерта той. А колегата му от БСП инж. Илия Сбирков напомни, че още през 1929 е имало автобусна линия Пловдив-Смолян-Ксанти. Разстоянието от “Бункера” в Райково до Асеновград, Кърджали и Ксанти е 80 км. Не нормално е за две държави граничните пунктове да се намират в най-източната или в най-западната част на границата, а в средата на повече от 300 км да няма възможност за път.
Докато Димчо Михалевски подчерта, че проектът на Смолян е минал на одобрение със съгласувателно писмо на управляващият орган на програмата и е отишъл със съответната подкрепа в Комитета за техническа оценка в Солун, а българският финансов министър кори Смолян. Никога българското правителството не е осигурявало финансиране от 4,6 млн лв. за този проект от държавния бюджет, че да прехвърля пари, подчерта той. И уточни, че когато Общината направи проекта и кандидатства има подкрепително писмо от МРРБ-министър Плевнелиев и неговата заместничка.
Орлин КИСЬОВ

Няма коментари:

Публикуване на коментар