вторник, 14 август 2012 г.

РОДОПЧАНИНЪТ ЮЛИЯН АРНАУДОВ: НЕ ИСКАМ ДА СТАВАМ ИСПАНЕЦ


Няма да взема двойно гражданство, макар че мога само с една молба, отсича бившият футболист от “Миньор” - Рудозем, който от 10 г. работи в родината на Дон Кихот

-Как се озова един родопчанин в Мадрид?
- Много просто. Тези пари, които вземам в Испания за един месец, тук не мога да ги взема и за половин година. Аз съм девинец, къщата ни е до бившата балнеолечебница, но в Рудозем дойдох през 1981 г. като ляв бек в “Миньор”, 18-годишен бях, когато ме взеха във футболния тим. Бях много бърз на 100-те метра, нямаше кой да ме бие.
-А в Испания кога пристигна?
-На 30 март 2003 г. и досега съм там - в Ривас Вася Мадрид. Работя към застрахователната компания “Мафрехогър” и синът ми, който е 26-годишен, вече ми се води помощник, правим заедно паркети. Вземам 80 евро на ден, но работя и в събота.   
-А има ли шанс да си смениш поданството?
-Не. Езикът го знам перфектно. Както съм сега с почти 10-годишно пребиваване, само с една молба мога да стана с двойно гражданство. Но не искам. Защо ми е да ставам испанец?
-Ще получиш пенсия от там.
-Но дори и да не съм гражданин на Испания, пак ще взема пенсия и ще получавам от две места. Две години и половина работих на яз. “Пловдивци” и имам втора категория миньор. И до ЗДК, където пробивахме тунела и имам 1-ва категория подземен стаж. Общо в България имам 15 години и като посоча стажа в Испания - от който очаквам да имам 800 евро пенсия и тук още 120 , достатъчни са. Системата у нас е неприемлива. Тук като работех, бях 6-ти разряд арматурист. Казвам на ръководителя на обекта - искам за всяко едно изпълнение по процеса да си запиша разценките. И накрая на месеца да видя какво ми се плаща. В жегите теглим пръчките-арматури по 15 метра на гръб, за да ги опъне трактора и да се нареже на заготовка. Накрая на месеца удрям чертата и трудът ми излиза 3000 лв. А началникът ми подскача, че не мога да взема повече от него. Както държах клещите, хвърлих ги по него. Събрах си куфарите и казах на жената, че няма смисъл да стоя тук... Не може да работиш цял месец като вол и да се подиграват с труда ти. Принудиха ме да замина.     
-Там по-леко ли е?
- От работата виж какви са ми станали кокалчетата на ръката и виж колената. Нали правя паркет. Но си заслужава трудът. 
- Тази упоритост от зодията ли е?
- Роден съм на 30 май 1963 г., зодия близнаци, жена ми е лъв, но не е страшна. Елезабета се казва, много е точна, само да не я настъпиш. Синът ми е на 26 г., завърши “Мениджмънт в туризма” във Варненския университет. Заради него взехме нов апартамент в Смолян. Ако не се объркат нещата, ще го изплатя догодина, по 600 евро на месец ми е вноската. 35 хил. евро струва жилището. Взех го на високите цени, тогава квадратният метър беше станал 650 евро. И добре че ми е братовчед, та свали със 100 евро цената.      
-Защо не изчака малко да паднат цените?
-Ако знам  кога ще умра, ще си изкопая гроба. Сега паднаха цените, същите апартаменти от 68 кв. м вървят 27 хил. евро. Но това е конюнктурата.

Няма коментари:

Публикуване на коментар