четвъртък, 8 ноември 2012 г.

ЧОВЕКЪТ НА КУНЕВА В ОБЛАСТТА ИНЖ. ПАЛАГАЧЕВ: СМОЛЯНСКА КАЛИНКА ОТРЯЗА ПЪТЯ ЗА ГЪРЦИЯ

Данчо Чаталбашев, Димитър Палагачев, Георги Гочев и Дима Коруева
Уникален случай на Калинчване - нашият представител отива и се разписва за ново проектиране от гръцка страна по време на срещата през март в Ксанти, при положение, че нашият път е готов и за 5 години ще стане вече за основен ремонт. Това обясни вчера на пресконференция ексобластният управител инж. Димитър Палагачев, който вече е областен председател на партията на Меглена Кунева в Смолянско. При поне 3 известни на мен от гръцка страна проекти, колко пари са теглени там за проектиране, нашата страна се съгласи и се разписа за 10 млн. евро за ново проектиране - от Елидже до Ксанти. Само една вметка - северната дъга на околовръстния път на Ксанти, също е елемент от този път, който свързва Смолян с Ксанти. Какво ни интересува нас околовръстното на Ксанти? - риторично попита той в присъствието на члена на националния съвет на “Движение България на гражданите” Георги Гочев, общинския председател на партията икономистът Дима Коруева и членът на общинското ръководство Данчо Чаталбашев. В същото време ние сме се съгласили за 28 млн. евро за строителство за околовръстен път на Като Неврокопи -едно село колкото Търън, тъй като пътя от Гоце Делчев им създава проблем. Докато при нас една лопата и една количка няма да дойде от тези европейски пари, вметна ексобластният инж. Палагачев. Първите 10 млн. евро означават, че ще има път за 250-300 млн. евро, да се обзаложим дали Брюксел ще даде такива пари. Абсолютен песимест съм. Вместо да ги заплашим с ОЛАФ, ние сме отишли да се разпишем - да не ги обиждам, като селски кмет. Отиват Калинки-Малинки да се разписват за две нощувки в Серес. Как можа областният управител на жизнено важна за нашата област среща да не присъства? Кой проблем беше по-важен, самолети ли ще изстрелваме от Смолян, та не отиде там?- попита той. И заяви, че Пампорова дори не си е превела какво пише в документа, който е разписала. А и не може инж. Стайков да не знае какво ще се подписва на тази среща и да не иде сам, тъй като обикновено предварително се договарят документите.

След тази среща първият, който ми се обади, беше Павлидис, да ме моли да ходя да се срещам с Бойко Борисов да оправим нещата затова, за което сме се разписали. На България и Гърция сметката излиза, условно казано за този период - 38 млн. евра отиват за Гърция и 12 млн. у нас, но сметката на Смолян и на Ксанти не излиза. 19 млн. лв. от Соколовци до Чепеларе бяха разписани по Трансгранично сътрудничество, после по времето на областния д-р Фиданов бяха намалени, а накрая тази програма съвсем изчезна. Позволихме си да загубим едни пари. Но и сега не ни излиза сметката. Сега отиваме на вариант 1996 г., вметна той. След като гърците през 2005 г. бяха заплашени от Брюксел, че ще връщат пари, защото са получавали на няколко пъти, но нищо не са направили с тях. Ивайло Калфин дойде и като външен министър заяви, че пътят ще стане, като влезем в Шанген. Част от патилата ни, са затова, че някой обърна главата към Горна Арда. Едно регулярно през 4 години играене на хора, като дойдат местните избори и се казва: “другари, дайте да дадем, тази работа след 3 месеца е готова”, метна топката във вратата на БСП Палагачев. Да ме извинява Дора Янкова, обаче за един период, когато тя лобираше за този път през Арда, тя не направи нищо. 5 км. са до границита, половината държавен и половината общински, но тя не извървя процедурата, когато цялата власт беше у нея, нападна той открито бившата кметица, която е и член на политбюро. Само че забрави, че по нейно време от наша страна се асфалтира пътя до сами границата. Имаше избран и изпълнител на новото трасе, а след идването на министър Дянков цялата процедура бе замразена и върната в нулева точка. Дали инж. Палагачев е забравил, не е осведомен или така е решил да прави политика, е друг въпрос. Но думата му е, че няма кой да отстоява позициите на региона, а ние, след като сме сложили на гърците една мишена и те не щат да стрелят в нея, им слагаме три.
Инфраструктура и икономика й трябват на България, за да излезе от кризата. Сега в Смолянско всеки ден по 4 семейства си събират багажа и изчезват, така регионът обезлюдява, а няма бизнес, като няма път, обясни той. И обяви, че във времето на лентореза за 3.5 години в Смолянско е отрязана само една лентичка - на пътя Доспат - Батак, и той е половин път, защото Лот-овете са разделени. А в Смолянско са само 11 км., той попита дали е замразен пътят Асеновград-Чепеларе, на който преди дни видял само 5 работника и бетоновоз, а трасето се прави по параметри като от 1964 г. затова е толкова тясно. Докато се говореше за 3 ленти. Какво става с трите участъка: Смолян-Стойките, Смолян-Пампорово и Смолян-Рудозем, спрян ли е този Лот, да каже инж. Стайков. И ако е така, означава ли, че европейските пари са затворени за нас и ще се прави с държавни, попита още инж. Палагачев, който сега е общински съветник в ОбС-Смолян.
Ани ЛЮБЕНОВА

Няма коментари:

Публикуване на коментар